Friday, March 12, 2010

是时候从新开始

还记得去年我写了一篇“从新开始”在部落格里,当时我引用了Curious Case of Benjamin Button的主角所说的一句话:“如果你不满意现况,我希望你有力量能重新开始。”其实,我当时是直接翻译他所说的英文。我想他的意识,应该是:“如果你不满意现况,我希望你有勇气改变。”

在写了这篇文章后,我几乎把它给忘了。最近,我突然回想起。我是不是有力量做出我想做的改变?大部分人,都宁愿安于现状。改变?会否一定变更好呢?如果变得更糟糕,那不就惨了?大部分人,都不愿改变,就是怕事情会变得比以前更差。即使多么不满意现况,也不会做任何改变。

老实说,我也是一个这样的人。只会想事情变糟糕怎么办?不愿意去做改变。所以,做出改变是需要勇气。尝试不一样的领域,过不一样的生活。虽然不一定会更好,但至少,你做出了改变,那以后就不会后悔了。

我其实并不知道,我做出的改变,是否一定会变得更好?但我觉得,这是我现在最好的选择,毕竟,我有勇气去改变,我已很佩服我自己了。我只能祝福我自己,也是时候从新开始了。

最后,我决定写下Benjamin Button所说的一段话。

"For what it's worth, it's never too late,
or, in my case, too early...
to be whoever you want to be.
There's no time limit.
Start whenever you want.
You can change or stay the same.
There are no rules to this thing.
We can make the best or the worst of it.
And l hope you make the best of it.
l hope you see things that startle you.
l hope you feel things
you never felt before.
l hope you meet people
with a different point of view.
l hope you live a life you're proud of.
And if you find that you're not,
l hope you have the strength
to start all over again...''
By Benjamin Button

1 comment:

  1. meaningful quoto from benjamin~~
    zhen hao da ge, i also wish u live a life you're proud of, with the courage to change,jia you^^

    ReplyDelete